W dniach 03-04.10.2011r. odbyła się wycieczka integracyjna klas Iht i Ibl do Janowa Lubelskiego. O godz. 04:40 odbyła się zbiórka pod ZSZ nr 1 w Grodzisku Maz. O godz. 09:40 dojechaliśmy na miejsce, zostawiliśmy nasze bagaże przebraliśmy się w ubrania sportowe i udaliśmy się na boisko oddalone o 500 m gdzie były przygotowane konkurencje. Zostaliśmy podzieleni na 7 grup po 5 osób, i w tych drużynach zmierzyliśmy się w 9 konkurencjach. Podsumowując drużyna z Iht wygrała a byli w niej Ewelina Pośnik, Aneta Mamul, Hubert Rusinowski, Szymon Gajda i Michał Kosiciarz.

Troszkę zmęczeni i głodni szybkim krokiem poszliśmy na obiad. Tuż po smacznym obiedzie czekał na nas ciąg dalszych zmagań, z własnymi lękami jak i innymi drużynami, te trzy zabawy grupowe zostały rozłożone na dwa dni a były to  Paintball, przejażdżka samochodami terenowymi bądź też park linowy.

Nie wielu znalazło się śmiałków aby stanąć na linach i zmierzyć się z pozoru nie trudnym torem linowym.

Wyprawa w teren samochodami podobała się raczej większości. Po mimo zimnej kąpieli w błocie oraz wodzie dopisywał humor a zabawa nie miała granic.

Do gry w paintball w tych grupach, których byliśmy zostaliśmy podzieleni na jeszcze dwie grupy i w tych grupach jeszcze na pół. A zabawa polegała na zdobyciu wzgórza przez jedną z drużyn a zadaniem drugiej było nie dopuścić do tego.

Ale to jeszcze nie koniec zabawy. Tuż po kolacji o godz. 20:00 czekała na nas ”gra nocna’’ gdzie również pracowaliśmy w grupach. Na samym końcu czekała na nas słodka nagroda w postaci cukierków. Wszyscy razem wróciliśmy do ośrodka na pieczenie kiełbasek przy ognisku.

Tak zakończyliśmy nasz pierwszy dzień.

Na drugi dzień czekały na nas kolejne przygody, których nie doświadczyliśmy dnia poprzedniego.

Spakowani i uśmiechnięci wyruszyliśmy na przejażdżkę po okolicy Janowa Lubelskiego.

phm. Adrian Michał Niedziałek opowiedział nam historie największej bitwy partyzanckiej na ziemiach Polskich, która miała miejsce w  Lasach Janowskich w roku 1944,  zwana była Bitwą na Porytowym Wzgórzu.

Dowiedzieliśmy się rożnych ciekawych rzeczy o Lasach Janowskich. Na całym terenie tych lasów jest ok 30 tys. Kapliczek dziękczynnych a na terenie powiatu 50-60 tys.

”Deszcz trupów”, który miał miejsce w 2002 r. to był ostatni przypadek, który miał miejsce.

Udaliśmy się później do kościółka w Momotach Górnych pod wezwaniem św. Wojciecha, który jest na światowej liście UNESCO.

Kościół ten został zbudowany prze jednego człowieka ks. Kazimierz Pińciurka, który zaczął tą rozbudowę w 1972 do 1975 r. kościół ten jest zbudowany ze starych obór czy też domów. Jedyną rzeczą, którą się posługiwał był to nóż i za jego pomocą stworzył drewniane witraże i ozdoby, ostatnim  jego dzieło były kasetony.

Płacząca fontanna koło kościółka została zbudowana w 1939 r.

To  był ostatni etap naszej wycieczki po czym wyruszyliśmy prosto do Grodziska Mazowieckiego gdzie czekali na nas najbliżsi.

Monika Mirgos

Regionalne Podróże Kulinarne 2020

regionalne podroze kulinarne

Kto jest Online

Odwiedza nas 337 gości oraz 0 użytkowników.