Dnia 27 lutego 2012 roku wyjechaliśmy do „Domu Polonii” w Pułtusku na zajęcia pt.: "Gawęda o zachowaniu się przy stole". Celem naszej podróży było zapoznanie się z zasadami kulturalnego zachowania przy stole, oraz zdobycia niezbędnych informacji na temat obsługi konsumenta w restauracji.
Ku naszemu zdziwieniu cały obiekt, czyli hotel oraz restauracja znajdowała się w średniowiecznym zamku, dzięki temu panował tam niezwykły klimat.

Jeden z dwóch wykładów dotyczył kulturalnego zachowania się przy stole: jak siadać, jak jeść potrawy, jaka jest rola serwetki. Osoba prowadząca wykład, na początku sprawdzała naszą wiedzę na ten temat. Odgrywaliśmy scenki z restauracji jako kelner, jako i konsument. Sprawiało to wiele pozytywnych emocji i humoru.
W czasie przerwy między wykładami mogliśmy pozwiedzać obiekt. Wnętrze, jak przystało na taki obiekt, było niezwykle ciekawe i interesujące. Robiliśmy sobie zdjęcia w starych, zamkowych pokojach.
Druga część wykładu dotyczyła informacji kelnerskich. Szczegółowo i dokładnie zostały nam przedstawione artykuły kelnerskie, różnego rodzaju szkło, omówiono przeznaczenie poszczególnych sztućców.
Na koniec połączyliśmy informacje zdobyte na wykładach i zastosowaliśmy je w praktyce, podczas obiadu w restauracji. Co w teorii mogło wydawać się banalne, w praktyce nie było tak oczywiste. Ku zdziwieniu, najłatwiejsze czynności sprawiały problem. Podobała nam się obsługa podczas obiadu, ponieważ wszystko było bardzo profesjonalne i mieliśmy poczucie, że jesteśmy ważnymi gośćmi.
Po zakończeniu obiadu kontynuowaliśmy zwiedzanie zamku. Jedną z ważniejszych atrakcji, była panorama z wysokiej wieży zamku na najdłuższy rynek w Europie oraz zwiedzanie dziedzińca.
Uważam, że wyjazd dostarczył nam
bardzo wiele interesujących i potrzebnych informacji, które są niezbędne w hotelarstwie.
Czekamy na następne tego rodzaju wyjazdy.

Hubert Rusinowski

Regionalne Podróże Kulinarne 2020

regionalne podroze kulinarne

Kto jest Online

Odwiedza nas 870 gości oraz 0 użytkowników.