Poziom umiejętności ruchowych sprawności fizycznej podlega ocenie w skali sześciostopniowej (1-6).

Celująca (6)
•     Uczeń spełnia wszystkie wymagania na ocenę bardzo dobrą, a jego sprawność znacznie przewyższa normy cech motorycznych na ocenę bardzo dobrą
•     Potrafi praktycznie wykorzystać wiedzę w konkurencjach, zawodach.
•     Jest bardzo zaangażowany na lekcjach.
•     Rozwija swoje uzdolnienia.
•     Aktywnie uczestniczy w życiu sportowym szkoły, bądź też w innych formach aktywności związanych z wychowaniem fizycznym.
•     Systematycznie reprezentuje szkołę w rozgrywkach sportowych.
•     Osiąga indywidualne sukcesy na szczeblu wojewódzkim i ogólnopolskim poza szkołą.
•     Aktywnie uczestniczył w minimum 85 % lekcji wychowania fizycznego.


Bardzo dobra (5)
•    Uczeń jest bardzo sprawny fizycznie; osiąga wyniki wg norm na ocenę bardzo dobrą.
•    Ćwiczenia wykonuje z właściwą techniką, zna przepisy dyscyplin sportowych zawartych w programie.
•    Bardzo dobrze sobie radzi w większości dyscyplin.
•    Umie zastosować wiedzę w samodzielnym rozwiązywaniu zadań.
•    Reprezentuje szkołę w rozgrywkach sportowych, bierze udział w mistrzostwach szkoły, w zajęciach treningu SKS-u lub w innym klubie sportowym - osiągając dobre wyniki sportowe.
•    Jego postawa społeczna, zaangażowanie i stosunek do zajęć nie budzi najmniejszych zastrzeżeń.
•    Aktywnie uczestniczył w minimum 75 % lekcji wychowania fizycznego.


Dobra (4)
•    Uczeń dysponuje dobrą sprawnością motoryczną.
•    Ćwiczenia wykonuje prawidłowo lecz nie dość dokładnie, z małymi błędami technicznymi.
•    Nie potrzebuje większych bodźców do pracy nad osobistym usprawnianiem, wykazuje stałe i dość dobre postępy w tym zakresie.
•    Opanował większość umiejętności lecz w różnym stopniu.
•    Radzi sobie w różnych dyscyplinach sportowych.
•    Zna większość zagadnień i pojęć.
•    Jego postawa społeczna i stosunek do kultury fizycznej nie budzi większych zastrzeżeń.
•    Podejmuje wysiłek, stara się - jednak niesystematycznie.
•    Aktywnie uczestniczył w minimum 60 % lekcji wychowania fizycznego.


Dostateczna (3)
•    Uczeń dysponuje przeciętną sprawnością motoryczną.
•    Osiąga wyniki wg norm na ocenę dostateczną.
•    Posiada tylko podstawowe umiejętności.
•    Ćwiczenia wykonuje niepewnie z większymi błędami technicznymi.
•    Wykazuje małe postępy w usprawnianiu.
•    Zna podstawowe pojęcia i zagadnienia.
•    Nie bierze udziału w zajęciach pozalekcyjnych.
•    Uczestniczy w lekcji, mało się stara.
•    Przeszkadza kolegom, przejawia pewne braki w zakresie postawy społecznej i w stosunku do kultury fizycznej.
•    Aktywnie uczestniczył w minimum 55 % lekcji wychowania fizycznego.


Dopuszczająca (2)
•    Uczeń posiada słabą sprawność fizyczną.
•    Osiąga wyniki znacznie poniżej oceny dostatecznej.
•    Opanował minimalną ilość wiadomości.
•    Nie radzi sobie w większości dyscyplin.
•    Ćwiczenia wykonuje niepewnie z dużymi błędami technicznymi.
•    Wykazuje bardzo małe postępy w usprawnianiu motorycznym.
•    Nie wkłada wysiłku, nie stara się.
•    Aktywnie uczestniczył w minimum 50 % lekcji wychowania fizycznego.

Niedostateczna (1)
•    Brak chęci do uczestniczenia w jakiejkolwiek aktywności ruchowe.
•    Celowe stwarzanie sytuacji zagrożenia ucznia jak i współćwiczących.


Powyższe kryteria oceniania stosują:
K. Nawrocka
K. Wiśniewska
E. Daszczyk-Borczuch
A. Wronka
I. Vedral

Przy wystawianiu oceny końcowej z  wychowania fizycznego na koniec semestru i na koniec roku pod uwagę brane są:

1. Aktywność na lekcjach wf.
- przygotowanie do lekcji (oceniane na bieżąco);
- zaangażowanie ucznia na lekcji (oceniane na bieżąco tzw. ocena za aktywność na lekcji);
- postawa ucznia na lekcji (umiejętność współpracy w grupie, pomocy innym czy nauczycielowi w przeprowadzeniu lekcji);


2. Postawa ucznia
- dyscyplina podczas zajęć;
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas lekcji;
- przestrzeganie regulaminu korzystania z obiektów sportowych;
- postawa "fair play" podczas lekcji;
- higiena ciała i stroju;
- współpraca z grupą;


(oceniane na bieżąco ocena wypadkowa semestralna ma spory wpływ na ocenę semestralna)


3. Postępy w rozwoju sprawności fizycznej:
- oceny ze sprawdzianów praktycznych (na bieżąco w roku szkolnym);
- ocena sprawności motorycznych poprzez testy sprawności fizycznej (minimum raz w semestrze);
- udział w zajęciach dodatkowych tj. pozalekcyjnych pozaszkolnych, uczestnictwo w zawodach sportowych różnego szczebla;


4. Frekwencja - uczestnictwo w zajęciach
- spóźnienia;
- nieobecności nieusprawiedliwione;
- nieobecności usprawiedliwione;
- jednostkowe zwolnienia z ćwiczeń;
- ucieczki z zajęć;


Uczniowie, którzy ze względu na stan zdrowia nie mogą w pełni brać udziału w zajęciach wychowania fizycznego, zobowiązani są do przedstawienia odpowiedniego zaświadczenia lekarskiego nauczycielowi prowadzącemu.

Kształcenie i Szkolenia Zawodowe Akcja 1 Mobilność Edukacyjna

BIP

bip logo


deklaracja dostepnosci 2020

Smacznie, zdrowo i sportowo

Regionalne Podróże Kulinarne 2020

regionalne podroze kulinarne

Kto jest Online

Odwiedza nas 184 gości oraz 0 użytkowników.

Rekrutacja 2021/2022

rekrutacja 2020 2021

Dziennik LIBRUS

librus

Srebrna Szkoła

srebrna tarcza technikum 2018

Nasz kanał na Youtube

Dopalacze kradną życie

Zdrowie i higiena

E-papierosy-profilaktyka

e papierosy

PRO MASOVIA

medal promasovia

Szkoła Zawodowa Najwyższej Jakości

Wiarygodna szkoła

II konkurs literatury rosyjskiej

konkurs literatury rosyjskiej

II POWIATOWY KONKURS WIEDZY HISTORYCZNEJ

Dobry start w zawodzie

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

czytelnictwo

JSN Epic is designed by JoomlaShine.com